Strategia marketingowa jest elementem ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa, stanowiąc wyraz jego misji w zachowaniach na rynku. Definiowana jest jako wybór celów, rodzajów polityki oraz reguł, które nadają kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa.
Opracowanie kompleksowej strategii marketingowej przedsiębiorstwa może obejmować następujące działania:
- sformułowanie misji i wizji przedsiębiorstwa,
- ocenę szans rynkowych,
- wybór docelowych rynków działania marketingowego,
- segmentację rynku,
- zaprogramowanie instrumentów marketingowych.
We współpracy z Klientem:
- analizujemy zasoby firmy (rzeczowe, ludzkie, finansowe, organizacyjne),
- określamy Kluczowe Czynniki Sukcesu w branży,
- identyfikujemy konkurentów firmy,
- przeprowadzamy benchmarking firmy w odniesieniu do wybranych konkurentów,
- opracowujemy 2 - 3 warianty strategii marketingowych, które wykorzystują potencjał firmy i uwzględniają możliwości w otoczeniu firmy,
- dokonujemy wyboru określonej strategii,
- przygotowujemy plan działań.